questions-image

Spørgsmål?

Har du brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os på mail
info@ventshop.dk

Handels- og leveringsbetingelser for B2B kunder:

1.Betaling

På Ventshop.dk kan du betale med Dankort, VISA, JCB og MasterCard, samt via bankoverførsel. Ved betaling med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varende afsendes
Ønsker du betaling via bankoverførelse, bedes du overføre direkte til vores konto, Middelfart Sparekasse, kontonr. 1681-3230709237 og varerne vil blive bestilt, når pengene er gået ind på vores konto.
Der pålægges gebyr på betalingskortene, som dækker de faktiske udgifter til PBS.
Ventshop.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

2.Priser

Priserne på vores side opdateres løbende og alle beløb er i DKK. Danske kroner og er ex. moms.
Der tages forbehold for: prisstigninger, udsolgte varer og trykfejl.
Priserne er gælden indenfor Danmarks grænser og brofaste øer, eksl. Færøerne og Grønland.

 

3.Tilbudsvarighed / Levering

Tilbud der er udarbejdet og afgivet af ventshop.dk, er gældende i 14 dage fra den dato der er anført på tilbuddet. Forlængelse af tilbudsfristen skal ske skriftligt eller være anført særskilt i det fremsendte tilbud. Ved accept af tilbuddet, vil der i forbindelse med endelig ordrebekræftelse, fremgå tidpunkt for levering af de nævnte produkter.

4.Fragt og forsendelse

Der pålægges et fragtgebyr på 199 kr. på ordre under 2500 DKK. Alle Ordre over 2500 Kr. sendes fragtfrit. 
Alle varer leveres af Postnord eller med fragtmand. Varer leveret med fragtmand leveres til første dør i stueetagen, rampe- eller gadeplan.

Bor du på en ikke-brofast ø, sker leveringen til færgelejet på fastlandet, hvorfra du selv vil være ansvarlig, for fragten videre hjem til dig. Du har selv ansvaret for varen fra aflevering af forsendelsen ved færgelejet og alle oplysninger omkring leveringstid gælder for levering til færgelejet.
Ønsker du levering til Grønland eller Færøerne, kan du kontakte vores kundeservice på info@ventshop.dk for oplysninger på pris og leveringsdetaljer.

Nogle rør som eksempelvis, ventilationsrør, kan være svære at beskytte i enderne, disse kan derfor forekomme lettere deforme i enderne, dette giver ikke ret til reklamation, da dette ikke betragtes som transportskade, men blot kan rettes ud eller bortskæres.

Emballagen må ikke være brudt ved modtagelsen, skulle dette være tilfældet, konfronteres fragtmanden eller Postnord.

5.Levering

Vi tilstræber os en leveringstid indenfor 2-8 hverdage på lagervarer.

Mange af vores varer er produktionsvare, derved kan der forekomme 4-6 ugers leveringstid på større anlæg. Ved bestillingsvarer angives en cirka leveringstid, dette er en forventet leveringstid fra producenten og således ikke nogen garanti for, at du har produktet til den angivne tid, ved leveringstid udover det forventede vil du blive kontaktet af vores kundeservice med info herom, inden ordren sættes i produktion.

Leveringen anses som værende gennemført, når varerne er leveret på leveringsadressen af fragtmanden. Vælger kunden at varerne må stilles på adressen uden kvittering, har kunden selv ansvaret for varen. I tilfælde af varen ikke må stilles og kunden ikke er hjemme, afholder kunden selv merudgiften til genudkørsel af varen.

 

6.Modtagelse

Vi anbefaler på det kraftigste at du kontrollerer varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelse.

Ved modtagelse af ordren, bedes denne straks sammenholdes med om den er i overensstemmelse med bestillingsbekræftelsen.

Så frem der er skader på emballagen/varen gøres indsigelse overfor fragtmanden med det samme. Da en kvittering vil betyde at varen er i orden. Kvittere evt. med ”Modtaget med forbehold” og pakken kan efterfølgende tjekkes for fejl og mangler. Er varen leveret med Postnord, bedes du henvende dig på det lokale postkontor.

7.Defekte varer

Ved defekte varer eller mangler i pakken, bedes henvendelsen ske til info@ventshop.dk, på dagen for modtagelsen af varen eller senest dagen efter.
Ved modtagelse af en fejleveret vare, bedes man kontakte os og varen vil blive afhentet af fragtmand. Ved fejlleverede varer, ombyttes omkostningsfrit, med mindre andet er aftalt.

8.Returret

Produkterne er produceret specifikt til den enkelte ordre, herved frafalder returretten og ordren må anses som bindende, idet den er gennemført.

9.Garanti og reklamationsret

Som forbruger har man 12 måneders reklamationsret, med mindre yderlig er angivet fra producenten af produktet. Afhængig af situationen, betyder dette at man enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen. Dette betinger at reklamationen er berettiget.

Skulle varen mon forventning gå i stykker, kontaktes vi på info@ventshop.dk vedhæftet kopi af den oprindelige kvittering, for at give en hurtigere sagsbehandling. Vi vil herefter giver dig instruktion om den videre proces.

10.Forbehold og ansvarsfraskrivelse

Ventshop.dk tager forbehold for eventuelle udsolgte vare, trykfejl, afgift ændringer, pris- og korrekturfejl og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører, med mindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.
Vi tager forbehold for fejl på hjemmesiden.

11.Afgivelse af ordre

Når du har afgivet en varebestilling via ventshop.dk, vil vores system automatisk sende dig en E-mail, hvoraf det fremgår hvilke vare du har bestilt.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar, ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din bestilling. Ventshop.dk har derfor mulighed for at annullerer din bestilling som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer.